|
|
|
|
kolostorába, ahol buzgón imádkozott, szigorúan böjtölt és társai között kitűnt jámbor és segítőkész viselkedésével.
1430-ban szüleivel elzarándokolt Assisibe. Ekkor határozta el, hogy remeteként fog élni. 15 éves korában (néhány történész szerint később) elvonult Paola közelében a család földbirtokán található barlangba, ahol imádkozott, bűnbánati gyakorlatokat tartott, és ön |
2019-04-02 11:08:41 |
|
|
|
|
Szebasztéban azt a keresztényüldözést, amelyet korábban még Licinius császár rendelt el. Az oroszlánokból, tigrisekből, medvékből és farkasokból álló derék testőrség nem tudott segíteni a remete- püspökön, mert ő ellenállás nélkül engedte, hogy elfogják és Agricola bírói széke elé hurcolják. Mivel Balázst nem bírták hittagadásra kényszeríteni, a szokásos megkorbácsolás után siralo |
2019-02-03 14:08:08 |
|
|
|
|
|
megvalósításához látott.
1246-ban Özséb atya Vancsay érsek engedelmével a pilisi hegységbe indult néhányadmagával. Egy hármas barlangba költözött, ahol a Szent Keresztről elnevezett kis remetekápolnát épített.
Látomása Özséb atyának, meghatározta további életét.
Pilisben élt és így többször találkozott a hegység többi remetéivel. A szentkereszti ká |
2018-07-19 21:10:46 |
|
|
|
|
nevű német püspök frank őrgrófi családból, fiatalon igen könnyelmű életet élt, míg egy vadászat alkalmával fel nem tűnt előtte egy szarvas agancsa közt fénylő kereszttel. A tünemény láttára remete lett Hubert, később a vadászok védőszentje.
Szerzetesi névként terjedt el a Mór is, észak-afrikai eredetű, azonos a spanyolokat egykor meghódító észak-afrikai mórok nevével. Otellón |
2017-03-17 19:54:06 |
|
|
|
|
|
összetartoznak. Nem csak abból indult ki, hogy ,,ha valaki nem akar dolgozni, ne is egyék" (2Thessz 3,10), hanem belátta, hogy nem is lehet bírni az állandó ,,meditációt". A remete lelki feladatához hozzátartozott a meditáció, amely azonban nem a (pogány) belső megüresedést célozta, hanem a Biblia fejből való tanulásából és belső alkalmazásából állt. Antonius |
2016-07-19 10:10:35 |
|
|
|
|
A “fényevő" per - 15 hónap története, szemtanúként
NOÉMI KOCSIS·2016. MÁJUS 14.
2016. május 12-én az elsőfokú, egyelőre nem jogerős ítélettel véget ért a Székesfehérvári Törvényszéken a bő egy évvel korábban kezdődött, a magyar bulvársajtóban előszeretettel csak “fényevő per" -nek aposztrofált tárgyalássorozat. Maga az eljárás folytatódi |
2016-05-15 18:52:45 |
|
|
|
|
érezhetjük, hogy a "szent pálság" egy nagyon erős vonulatot fog majd Mátyás életében jelenteni. Azon is el lehet tűnődnünk, hogy milyen köze van "jóraforduló", apostol szent Pálnak, thébai remete szent Pálhoz, egyáltalán kapcsolódnak-e ők egy vallási szertartásrendben? Úgy tűnik, tudnunk kell, hogy kapcsolódnak, és a két Pál hátterében, mintha ebben a mezőnyben egy harmadik Pál is |
2016-03-01 15:00:18 |
|
|
|
|
szerint szükséges a gyülekezet az épülésre, tanításra. Szükséges a pásztor a vezetésre, szükséges a presbiter stb. stb.
A remetéket pedig ma |
2016-02-01 15:17:46 |
|
|
|
|
minden évben a hét ugyanazon napjával kezdődik, mint az adott év decembere.
Szeptemberi jeles napok:
Szeptember 1.
Egyed napja, őszkezdő nap. (Szent Egyed remete a VIII. században élt Provence-ban.) Sok helyütt ekkor kezdték meg a búza és a rozs vetését, mert azt tartották, akkor bő termésre számíthatnak. Erdélyben ezen a napon á |
2015-09-14 16:56:59 |
|
|
|
|
pedig, az apostol relikviáit a 6. században két görög szerzetes szállította nyugatra.
Sírja később a feledés homályába veszett, csak a 9. században lelt rá ismét egy Pelagius nevű remete miután a IX. században egy csodálatos fényű csillag mutatta meg neki annak helyét.
Teodomiro, a galíciai Iria Flavia városának püspöke óvatossággal és kellő elővigyázatossággal, il |
2015-08-15 20:57:00 |
|
|
|
|
remetét, és ,,odaállította az emberek elé példának, hogy mint a mécses a lámpatartón világítson mindenkinek, aki az Isten házában van''. Nagy Szent Gergely leírta, miként vált meg Benedek a remeteélettől és lett atyja azoknak a nőtlen férfiaknak, akik közösségben kívánták keresni Istent. Nagy Szent Vazul (+ 379) regulájából Benedek megtanulta, hogy a kolostori közösség kicsiben ma |
2015-07-11 11:39:05 |
|
|
|
|
Theodorich képe közben komor és ellenséges lett. Dühöngő katolikus-üldözővé lett, akire sokat átruháztak abból, amit a régi egyház az üldözőkről elbeszélt. Nagy Szent Gergely elmondja egy remete látomását, amelyben János pápa és a Theodorich által megöletett római Symmachus a gót királyt egy vulkán kráterébe taszította (Dialogus IV, 30). Az így értelmezett történetben a pápa egyol |
2015-05-18 04:13:06 |
|
|
|
|
|
Üzenetek |
Paolai Szent Ferenc, Nincs Cím, Szilágyi Ferenc Sokféle, Szántai Lajos, Szent Jakab, Nursiai Szent Benedek, Szent, Mivel Balázst, Szent Keresztről, Látomása Özséb, NOÉMI KOCSIS·, Székesfehérvári Törvényszéken, Szent Egyed, Iria Flavia, Nagy Szent Gergely, Nagy Szent Vazul, Dialogus IV, magyar nemzet, utolsó időket, család földbirtokán, remete- püspökön, szokásos megkorbácsolás, pilisi hegységbe, hármas barlangba, hegység többi, vadászat alkalmával, |
|
|
|